Effektiv innholdsproduksjon for sosiale medier
- Strategimodul 2 av 3
Hvorfor er det viktig med organisk rekkevidde i sosiale medier?
Ved å legge til rette for en god, stabil «hverdagskommunikasjon» i sosiale medier, en såkalt always on-strategi, vil man kunne få en større og bedre effekt av kampanjer.
Hva er godt innhold – og hvem har definisjonsmakten for dette?
Agenda
Dette bør du tenke gjennom før denne kursdagen
- Se gjennom innhold dere har publisert sist måned: hva er bra / dårlig?
- Har dere en innholdsplan per i dag? Hvorfor / hvorfor ikke?
Hva er godt innhold, og for hvem?
- Effektiv innholdsplanlegging
- Tenke gjennom temaer og kategorier for innholdet
- Strukturering av innhold på en måte som skaper mest effekt og er minst ressurskrevende på organisasjonen
- Avklare hvem nøkkelpersonene internt er
- Avklare hvem nøkkelpersoner / virksomheter eksternt kan være
- Hva er godt innhold?
- Hva er en god historie å dele i sosiale medier
- Målsettinger og suksesskriterier
- Gode retningslinjer for sosiale medier
- Målsettinger, kommunikasjon, trafikk, salg, leads, merkevarebygging, kundeservice
Praktisk innholdsproduksjon
- Hvilke verktøy er nødvendig for å strukturere og planlegge innholdsproduksjonen?
- Hvem kan lage innhold, til hvilke kanaler?
- Hvem følger opp innholdet som publiseres, på hvilken måte?
- Hvilket utstyr bør man ha, for å legge til rette for god og effektiv dialog? Bilde, video, tekst etc.
- Hvordan kan vi sikre at informasjonen vi har behov for å dele, skreddersys for å skape best mulig effekt i sosiale medier?
Skrive for nett og sosiale medier
- Hvordan kan tekst bygges opp for å skape oppmerksomhet & engasjement?
Priser og påmelding
Denne modulen er en del av sertifiseringskurset Social Media Manager som har oppstart 21. mars 2024.
Dersom du kun ønsker å delta på strategimodulene (modul 1-3) velger du dette under påmelding. Vi tar forbehold om begrensede plasser.
Fagansvarlig
Astrid Valen-Utvik
Strategisk rådgiver og eier av Valen-Utvik AS
Astrid er opptatt av bedrifters hverdagskommunikasjon, og ble i 2012 kåret til en av Norges mektigste kvinner innen media & kommunikasjon.
Hun er en tydelig stemme i miljøet rundt sosiale medier og holder workshops, foredrag og kurs i tillegg til innholdsarbeid for deres faste kunder. I 2017 ble hun kåret til Årets Sosiale Medier Personlighet på Social Media Days Oslo.